24 januari 2010

hakim


kan inte fatta att han håller på att välja gymnasie... det är helt sjukt, känns som de va igår han kallade mig preta och satt å åt glass i mitt knä. jag har så himla mycke minnen från när han va liten & alltid när jag drömmer om han så är han typ 5, de är antagligen för jag nästan bodde där när han va mindre... minns när han fråga min pappa om han kunde läsa en saga -ja visst säger pappa å hakim kommer släpande på läkarlexikon! så jävla söt att ja dör... han är ju verkligen satt på denna jord för att bli nått stort och trotsa alla lagar om att man måste va en nörd för att vara smart hoppas att han kommer in på de här, vilket jag tror han gör-

mikael elias Teoretiska gymnasium/ Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Naturvetenskap.

I kursen Bioteknik kombineras gammal och ny kunskap. Det kan handla om biologin som kan bidra till att bota sjukdomar,men också om mer vardagliga saker. exempel på ämnesområden är mikroorganismer, bakterier, virus, DNAa och proteiners syntes och funktion.

Inom Astrofysik studerar du fenomen i världsrymden, i teorin såväl som i praktiken. Bland annat tar man upp Big Bang, supernovaexplosioner, uppbyggnad av grundämnen och några av de processer som pågår i stjärnors inre.

Kriminalteknik är den del av den polisiära verksamheten där naturvetenskapliga arbets- och analysmetoder används för brottsbekämpning. Man får praktiskt tillämpa sina kunskaper för att, laborativt och med teknisk utrustning, använda sig av metoder för att fastställa orsak och verkan samt säkerställa bevis. Bland annat lär man sig mer om hår- och blodanalyser, förfalskningar, fingeravtryck och DNA-tester.


hur tungt är inte de här???!!

2 kommentarer:

i Huvudet på "Fimpen"... sa...

Men Guuuuuuud vilken sötnos:)

pehtra sa...

ja vet =)=) han e mitt hjärta...

nu e han 1,70 med stl 43 i skor =/